پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2924
-
الف
+

طراحی استاد فرشچیان برای ضریح حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

استاد محمود فرشچیان از مراحل ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بازدید کرد.

استاد محمود فرشچیان از مراحل ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بازدید کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، استاد محمود فرشچیان، با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در جریان روند ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار گرفت و در حال بررسی و ارزیابی روند ساخت ضریح جدید حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است.

استاد محمود فرشچیان  در حاشیه این بازدید با اظهار رضایت از روند ساخت ضریح جدید حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)گفت: این کار یکی از شاهکارهای بزرگ هنر اسلامی خواهد بود که در آن اساتیدی چون اسدی و بهزادی با روحیه و با عشق فراوان در حال قلم زنی هستند.

وی در خصوص زمان به اتمام رساندن این کار افزود : قرار بود این کار بین دو تا  سه سال به اتمام برسد اما چون یک کار هنری و ارزشمندی است زمان برای آن نباید مهم باشد چرا که باید به بهترین شکل ممکن  ساخته شود.

گفتنی است؛ طراح ضریح جدید حرم عبدالعظیم حسنی (ع) محمود فرشچیان است. ابعاد این ضریح همانند ضریح فعلی ۳ در ۴ متر ساخته و از نقره و آب طلا در ساخت این ضریح استفاده شده است. همچنین بنا به گفته مدیر پروژه این طرح، تمامی تجربیات قبلی طراحی‌های مقدس حرم ضریح حرم امام حسین (ع) و ضریح حرم امام رضا (ع) در این طرح استفاده شده است. اسکلت اولیه این طرح توسط دکتر میرزا علی تهرانی طراحی و نقوش آن توسط استاد محمود فرشچیان طی دو سال آماده شده است.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر